maaikeincanada.reismee.nl

I WANT YOU

Dag allemaal!

Ik hoop dat het al mooi weer wordt daar in het verre Nederland :P Voor sommige komen de examens al erg dichtbij, SPANNEND, en voor vele in het zonder examens druk genoeg op school ;) Veel succes als ik dat vergeet!

Ik heb deze week mijn eerste baan hier gekregen! Ik werk in the Tache Centre, eenFranstaligeouderencentrum. Ik ben maandag officieel aangenomen. Ik mocht dinsdag en woensdag gelijk de orientatie volgen. Dan zit je in een klas vol met nieuwe werknemers en dan krijg je een soort van workshop over de residenties. Dan leer je hoe je met ouderen om moet gaan, hoe je misbruik kunt herkennen, wat het bedrijf in het algemeen belangrijk vind en allemaal andere belangrijke dingen die je moet weten. Iemand van elke afdeling kwam een verhaaltje vertellen en had een hele presentatie met spullen bij zich. Een dietist, social worker, Physio therapeute, brand en crisis manager en allemaal anderen de ik vergeten ben. We leerden ook over voeding en dat soort dingen en toen moesten we elkaar voeren zodat we konden inzien dat het moeilijk is heel snel achter mekaar een soort pudding te slikken. En andere praktijk lessen, die vond ik het leukst. Gisteren is mijn praktijktraining begonnen en vandaag was mijn tweede trainingsdag. Het is eigenlijk gewoon werken maar dan met iemand erbij en het ging dus heel snel.

Ik ben daar eigenlijk een soort van schoonmaakster, maar het klinkt niet zo stom, saai en vies als het klinkt. Het is eigenlijk heel leuk, je maakt niet alleen schoon maar je mag ook praten en helpen met kleine klusjes enzo. Even een rolstoel duwen en van alles. Het is echt heel erg leuk. ik heb allelei bewoners ontmoet, sommigen zijn heel erg lief, sommigen zijn wel een beetje eng. Zoals zo'n jong volwassene man, hij greep vandaag mn benen en riep I WANT YOOUUU omg, ik schrok me wel een beetje dood maar ik hield me cool.

Een andere man die ik gisteren ontmoet heb vroeg wat mijn naam was en ik zeg: maaike, whats yours? He says: KING ARTHUR Me: oke nice to meet you King Arthur.

Hihihi.

Eeeuuhh een andere mevrouw had vandaag een nieuwe broek en was daar zo enthousiast over dat ze dat tegen iedereen ging vertellen, inclusief mij, wel drie keer. Maar dat was wel grappig ze is lief. Wat wel zielig is er zitten een paar mensen bij en die zijn zooo ver weg in hun gedachten met dementie etc. Dat is gewoon eng. Zo'n mevrouw zit de hele dag is een rolstoel en gaat elke kamer is maakt ghost geluiden. DE HELE DAG. OEOEOOEOEOEOEOOEOOEOEOEOEOEOEOEOEOOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEO

Je hoort dus ook wanneer ze eraan komt, ze gaat andere bewoners hun kamer in dus speciaal voor haar hebben sommigen zo'n halve deur laten maken :P Hahaha.

Okeee ik weet echt niet meer want ik moet vertellen, ik vond dat van mn baan wel heel spannend.

Tot snel!

Laat aub een berichtje achter, ben benieuwd hoe het daar is!

Liefs Maaike

Reacties

Reacties

mama

Nou hier gaat alles zijn gangetje, zijn eigenlijk alleen aan het uitkijken naar jouw verhalen.
Heb vandaag de auto gewassen. Adriaan is samen met Jacco naar de nieuwe zaak van Tommy geweest, beetje motoren bekijken.
Kees heeft nieuwe kleren gehaald, en je raad het nooit... Kees gaat met de mode mee (nou niet helemaal vrijwillig hoor), maar hij draagt nu ook roze en paars!!!
Dahlia heeft ook weer gewerkt net als Myriam en Jacco, dus het is hier heel stil overdag in het weekend.
Adriaan is ook nog druk met de badkamer op de derde verdieping,... langzaam maar gestaag komt deze wel klaar. En dan gaat de nieuwe keuken erin.
Het weer is geweldig de laatste tijd, *behalve de aswolk" en zitten heerlijk elke avond buiten bij het vuur, zonder lawaai van de vliegtuigen want dat ligt dus helemaal stil.
Nou dat was het wel zo'n beetje hier,.. niet echt veel nieuws maar misschien toch leuk voor jou om te horen dat alles hier ook gewoon door gaat, maar..... MISSEN JE WEL HOOR!

Dikke kus, en nu meer foto's op je blog en dan zijn we helemaal blij.

Mama en Adriaan

Diannee

Oeeeeeh im a ghooooost (L)
haha.
leuk jaaa! ik werk nog steeds bij de jumbo hahah! dat van jou klinkt toch wel ietsjepietsje interessanter!
Ik heb eigenlijk niet heel veel te vertellen, heb je net al een lange mail gestuurd waar eigenlijk ook alles in staat! Het is hier nu weer heerlijk weer, lekker zonnetje en ik heb het gevoel dat het wel eens 20 graden kan worden hier vandaag! dus ik ga zo lekker even de tuin in!

ik spreeeek je schatjeee (L)

joke oosterhoff

Hoi Maaike,

ik zie je daar al bezig bij de oudjes, leuk joh dat je ook hier ervaringen in op kan doen.
Martijn is zaterdagmiddag bij Christiaan geweest om gitaar te spelen, erg leuk! hij kan veel van hem leren.
Verder gaat het hier goed, eindelijk is het mooi weer en ook wij zitten veel buiten en zijn al wat bruin geworden.
Nog even en dan gaan Dick en ik een weekje op vakantie naar Griekenland, daar hebben we veel zin in.
de jongens blijven thuis, moeten naar school, jammer hë?
ik geloof niet dat zij het erg vinden want ze mochten mee maar ze zien natuurlijk uit naar een weekje thuis zonder ouders om je heen!
verder heb ik zo niet te vertellen, het allerbeste daar en geniet er van.
groetjes ook van Dick en de jongens,
Joke

Bruinebonen met speculaas

Haaai! Ik heb ook wel eens een spook gezien, echt waar.
OEEEOEEEE
Die man van I WANT YOU is trouwens wel een beetje vreemd. Hoe oud issie? Pedo, haha.
Vet leuk gister op msn met jou! Muhahah
En ik houd van je nieuwe schoenen!! (L)
Nouja, ik weet eigenlijk niet zoveel te vertellen, want ik heb in alle emails al gezegd dat ik je nieuwe baan super leuk vind, muhahahaha. doei bitch, i love you!

Opa en Oma

Lieve Maaike het is Zondagavond en Opa zit bij de televisie en ga ik maar een mailtje maken voor het liefste "vrouwtje" bij de ouwe "mensies"Wat zal je ze verwennen...ze kunnen je straks vast niet meer missen!!
Bij ons is het lekker mooi weer is dat in Canada ook?
Gistermiddag kwam Kees even langs - de fiets ketting deed het niet zo goed meer en hij was bij een vriendje geweest in Swifterbant. Leuk hoor! Na het eten ging hij weer naar Dronten. Hij miste je wel, dat kan ook niet anders. We kijken allemaal naar je reisverhaal uit.
Wat ben je in een hele andere wereld. De cultuur van de indianen - moet je eerst wel een beetje begrijpen.
Volgende week gaan we 5 dagen naar Lourdes.
We hebben er veel zin in en zullen daar zeker aan je denken. Lieve schat de groetjes voor iedereen en voor jou heel veel liefs en hartelijke groetjes met een hele dikke kus van ons!!! (we moeten veel aan je denken)

Carlijn

zie ik toch even op je hyves dat je een nieuwe blog hebt aangemaakt.
Leuk om te horen!
Mijn moeder werkt ook met dementerende mensen, als ik dan een dagje mee loop vind ik dat ook soms heel eng. Dan zeggen sommige van: OPSCHIETEN ik moet zo me kinderen ophalen van school (terwijl die vrouw dan al 88 is ofzo weetjewel) apart. Ze leven idd in hun eigen wereldje, meid heb super veel zin om jou weer is te zien. Dus zodra we terug zijn gaan we bijpraten met foto's van onze experiences okeeee!?

Love u!

Linda de Winter

Heey Maaike :D

Ooo wat klinkt dat als een leuk baantje :D ben benieuwd naar de foto's! Klinkt dat je het super naar je zin hebt :)

Ik loop een beetje achter met je reisverhalen, dus dat ga ik nu ff inhalen ;)

toedeloe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!