maaikeincanada.reismee.nl

Inktvis

Heeeee iedereen!

Laughing

Sommige mensen vroegen al naar een nieuwe blog, maar ik heb niet zo heel veel te vertellen hoor!

Wat wel bijzonder was, was dat ik bij mn eerste sweat geweest men afgelopen zondag. Dat was lichamelijk we uitdagend. Je zit dan in een soor tent, in het donker en er komen heel hete stenen in de tent en daar worden kruiden op verbrand en water op geschonken, dus er je ademt kruidige stoom in, maar echt heel heet. Ondertussen worden er liedjes gezongen in hun eigen taal, Cree en op de trom geslagen. De Chief heeft ook een eagel fluit daar komt een heel hoog geluid uit. Dat is het zo'n beetje. Tenminste als je erbij bent is het allemaal heel gaaf en bijzonder, maar zo over de mail is het wel moeilijk om allemaal uit te leggen.

Jay, mn neefje is nu uit jagen, in de aboriginal cultuur is het belangrijk dat je wordt voorbereid op je 'first kill' dat is 4 jaar leren en meegaan jagen, maar je dood de dieren niet. En na 4 jaar mag je een dier doden. Eigenlijk moet je, het is een belangrijke fase naar volwassenheid. Jay is een beetje laat, dit wordt zn eerste jaar, maar dat geeft niet. Zijn vriend, Brendon mag dit weekend al zijn eerste dier doden. Ze zijn in het noorden op ganzen aan het jagen. Het is daar nog super koud en het sneeuwt daar nog en ze slapen in een tent. Super koud dus. Het lijkt me echt zwaar en vooral voor Jay als je de hele tijd super stil moet zijn. Ben benieuwd hoe hij het gedaan heeft. Het was deze week vakantie hier, dus Jay was vrij, Zijn vriend, Brendon, de zoom vn de chief verbleef de hele tijd bij ons thuis en toen zijn ouders hem kwam ophalen, ging Jay met hen mee. Dus ik denk dat ze het wel goed met elkaar kunnen hebben. Ik denk dat het iets te maken heeft met die playstation 3 die Brendon heeft. Ze hebben dag en nacht op dat ding gespeelt. Ik moet zelfs eten naar boven brengen. Ik denk dat mn tante een goede beslissing heeft genomen om Jay toch maar geen playstation 3te geven!

Tongue out

Gisteren hebben we de voicemail afgeluisterd en een pleeggezin instantie heeft me terug gebelt voor een intervieuw. Echt gelijk de volgende dag nadat ik langs geweest was. Super gaaf ea? Ik moet maandag terug bellen.

Maar ik moet nu aankleden en verder met bladeren rapen in Don's enorme tuin, want hij heeft me een laptop gegeven, maar ik moet wel al zijn bladeren rapen. Cool ea?

Ohja, Gisteren was ook wel leuk. Don was weg, dus hebben Shelley Jasmine en ik een meidenavond gehad. Echt super leuk, ben vergeten fotos te maken. Eerst zijn we naar de cinema geweest, naar Chloe. Dat is echt een twisted verhaal! Daarna zijn we naar Earls geweest, echt super mooie restaurant, veel mooier ingericht dat de Rede :P En daar hebben we sushi gegeten en intvis, en ik wist niet dat calamari ofzo intvisjes waren. Eerst was het super lekker, kippig zelfs :P en toen liet Jasmine een hele inkvisje zijn die op haar bord lag en toen werd ik wel een beetje misselijk. En als ik er nu aan terug denk wordt ik weer misselijk. Toen we thuis waren hebben in onze pyjama's, in Dons bed 'The blind side' gekeken. Met Sandra Bullock, daar heeft ze laatst die oscar voor gekregen. En het is een heel mooie film, met ook veel grappige momenten, dus echt een aanrader.

Nu moet ik echt gaan, ben benieuwd hoe het met jullie gaat, laat een reactie achter.

Bye!

Surprised

p.s. heeft iemand nog leuke 1 april grappen uitgehaald?

Reacties

Reacties

Linda!!

Heeei maaike!

inktvis.. bah lijkt mij echt niet lekker haha! gaaf dat je een laptop hebt gekregen!! Met mij gaat het verder wel goed.
Heb deze week voor de 2e keer de rekentoets gedaan en weer neit gehaald:S ga mijn enorme best doen om de laatste kans wel te halen maar ik ga ook vast kijken naar andere opleidingen voor het geval ik de toets weer niet kan halen:S echt zooo kut wan de stages zijn echt super super gaaf! maarja.. dat is het ook wel. paasweekend voor de boeg en heb echt nog geen plannen. zie wel wat ik allemaal gaat doen:P

spreek je snel weeer maaikee:D

dikke kus(L)

Irinaaaa

Jakk jaakk jaaakkk. inktvis!
En die jaag-cultuur is belabberd. YUKK
Nouja..
Ehhm. I love meidenavonden! Gaan wij ook snel weer houden als we terug zijn, zeg!
Ik heb net gewerkt, was doodsaai omdat het pasen was iedereen zat natuurlijk in de kerk opzo.
Maar goed.
Echt vet dat je een laptop hebt gekregen haha. Een nieuwe?? Of zijn oude ofzo?
Nouja, beetje harken en opvegen met muziek aan en dat is zo gebeurd. Weet natuurlijk niet hoe groot die tuin is, maar goed. hahaha.
Verder heb ik ook niet echt iets te vertellen =p
xxx

Dianne

Hihi, inktvis. ik heb dat ook een keer gehad en het smaakt idd heel erg naar kip:O!
hier gaat het wel goed, lekker druk met school gehad net al mijn laatste toetsen gemaakt en nu volle voorbereidingen doen voor het eindexamen.. SPANNEND! Laptop krijgen is wel super vet! kan je lekker meer blogs achtergaan laten =D=P haha.
Ik vind het ook echt super leuk dat je al die dingen doet 'die je niet goed kan uitleggen over de mail'. het klinkt allemaal super spannend en leuk! echt iets dat ook onwijs bij je past!
hee lief, ik spreek je snel ik ben nu een beetje uitgepraaat.


XX

Maaikerrrr

Wat leuk dat jullie berichtjes achterlaten, ben er super blij mee! :D Het is een nieuwe laptop Irina, maar wel zo n kleine. Dat geeft niet. Als ik terug ga neem ik hem niet mee, want de stekkers zijn toch anders en voor school wil ik een grotere. Dus krijg ik er straks gewoon geld voor en gaat deze naar Jay. I miss you all my girlfriends! (L)

thuisfront

Wenst jullie allemaal een zalig pasen. Maar weer een mooi verhaal, was weer blij te lezen dat je het weer goed hebt. Doe iedereen daar de groeten van ons en tot horens.
En een kus van mij

Nena

Hooooi Maaike, ik vind het allemaal zo boeiend wat je schrijft, ik denk ze zit in Canada, zooo verschillend is dat nu ook niet van België, maar het klinkt net of je zit midden in de jungle ofzo :D cool wel ;) en die sweat-toestanden dat zou ook niks voor mij zijn, ik ga bijna van mijn stokje in de sauna :D
ik heb vakantie nu, maar ze is tot nu toe nog maar totaal vreselijk geweest!!!! Ik heb wel verteld dat ik naar Milaan ging he... nu, die vriend van mij zei op het laatste nippertje dat ik niet mocht komen, zijn vriendin was jaloers!!!!! echt zooooooooooooo nberqi@n/cn@!!! dus ik hoop maar dat hij mijn geld terugstort, want dit is echt zo zo niet leuk! :( ik had er echt superhard naar uitgekeken...
morgen verjaar ik ook, en ik denk dat mijn vader medelijden had dus heeft hij maar besloten om met het hele gezin naar italië te rijden. dus morgen gaan we nog 5 dagen naar Verona. Het is niet hetzelfde, maar dan zit ik toch niet de hele week thuis...
En dan volgende week heb ik animatietraining voor Jetair, daar heb ik wel zin in! altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Dus vele groetjes nu nog even vanuit België! Ik ga mijn koffer pakken, doei xxxxx

Carlijntje

HAAI.,

wat gek dat we nu allebei uit het roestige dronten zijn, vind je niet:D
Het klinkt allemaal heel leuk waar je mee bezig bent :D.
wanneer kwam je ook al weer terug?
Ik zit hier nu al 4 dagen, en heb zo mijn 3e werkdag in het hotel! het is hier echt super geregeld!
je kan mijn verhaaltjes ook volgen nu hé :D
kijk maar op liefscrln.waarbenjij.nu
toch maar ff aangemaakt :P

nou ik ga me even omleden voor me 3e shift zo :D
groeteeeeeeeen.

Mandy

Maaike!

Hoe is het daar in het verre Canada? Heel leuk om weer een blog van je te lezen! Het blijft wel een gek idee dat je nu helemaal aan de andere kant van de wereld zit. Wat heldhaftig dat je inktvis hebt gegeten;) Dat zou ik zelf echt nooit 'durven'. Ik ben niet zo'n held wat eten betreft:p Ik moet nu nog even aan de bak voor school.. Eigenlijk geen zin in. Maar nog 2 maandjes en dan ben ik als het goed is klaar met de opleiding:D Gek idee dat jij in september begint en dat ik dan al klaar ben. Heel veel plezier daar verder en ik kijk uit naar je volgende blog:)

Liefs! Mandy

marijke

He canadeesje:) Hoe is het daar? We hebben al wel wat gemailt, maar ik laat hier ook nog even een reactie achter. Zodat je weet dat ik t heel leuk vind om je blog te lezen!
Grappig van die inktvis, doet me denken aan spanje. Ik dacht..mmm wel een taai stukje kip:P Toen zei joey opeens dat t inktvis was!super misselijk in een keer hahaha
hopelijk spreek ik je snel weer es op msn:D
Zijn de bladeren ondertussen al opgeruimd in de grote tuin? Ik hoop t voor je:P
Tot snel, dikke kus van marijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!